Det er efterhånden blevet ganske kritisk, at virksomhederne i Danmark får den rette teknologiske understøttelse til deres forretningsdrift. IT spiller en gedigen rolle, da dette område kan gøre forskellen i forhold til, hvilke værktøjer, systemer og ikke mindst computerkraft, man har til rådighed som bruger.
Med afsæt i nye arbejdsvaner, som er blevet afledt af Coronavirussets hersken de senere år, er der dog ikke kun behov for at tænke i hardware og systemer, men også behov for fleksibilitet og sikkerhed, så virksomhedens medarbejdere kan være på fra kontoret, eget hjem eller på farten. Vel at mærke uden et dyk i hverken mulighed for at tilgå software eller filer.
Sørg for et udgangspunkt i dine behov
Når du skal have IT rådgivning, skal det naturligvis foregå med afsæt i de behov, du har i din virksomhed. Af samme årsag må du aldrig lade dig spise af med en standardpakke som løsningen efter 2 minutters samtale med en potentiel leverandør.
Du bør derimod lytte nøje til den eller de virksomheder, som formår at stille spørgsmål til lige præcis din forretning og de arbejdsgange og processer, som er vigtige for jer. Det vil nemlig betyde, at leverandøren rent faktisk ser på de bedste muligheder for at hjælpe jer med netop jeres behov.
Sørg for service 24/7
IT er et komplekst landskab, som kan være både drilsk og fjendsk. Derfor er det også væsentligt, at du har mulighed for at få assistance 24/7.
Graden af disse muligheder varierer naturligvis alt afhængigt af den service level agreement, som er indgået. Nogle vil blot kunne ringe i tilfælde af, at serveren er nede, mens andre har langt bedre muligheder for at få hjælp. Det kunne f.eks. være ved sikkerhedsspørgsmål, behov for at få fjernsupport eller ved pludseligt behov for at få udrullet en backup.
Sørg for den rette pris
Der findes rigtig mange kompetente udbydere af IT i Danmark. Heldigvis. Det store udbud betyder, at der er gode priser at hente i kraft af den høje konkurrence. Det kan du naturligvis udnytte ved at forhandle en god aftale på plads.
Aftalen vil naturligvis afhænge af, hvilke krav du har og hvor stor en virksomhed du repræsenterer. For de mellemstore virksomheder er der dog ofte mulighed for at forhandle gode aftaler på plads og blive godt dækket ind på IT fronten.